گروه کوهنوردی سرابان نطنز

گروه كوهنوردي سرابان نطنز در زمينه هاي كوهنوردي ، كوه گشت ، كوير نوردي ، غار نوردي و پياده روي فعاليت دارد

صعود به بام ایران

ای کوه سپید پای در بند           ای گنبد گیتی ای دماوند

قله دماوند بلند ترین قله (5671 متر ) ایران می باشد . جهت  صعود به این قله چهار یال اصلی و شانزده یال فرعی وجود دارد .یکی از متداول ترین مسیر ها مسیر جنوبی نامیده میشود ، که از شهر پلور و آبادی رینه دسترسی به این مسیر امکان پدیر می باشد.

با اتومبیل می توان تا گوسفند سرا که در ارتفاع 3100 متری قرار دارد رفت .

سه شنبه 12 مرداد 89

چهار نفر از اعضا ی گروه در یک برنامه پیش بینی نشده تصمیم گرفتیم که بام ایران را فتح نماییم به همین منظور  از نطنز به سمت شهر پلور حرکت نمودیم و شب را در قرار گاه فدراسیون سپری کردیم .

چهارشنبه 13 مرداد 89

صبح ساعت 8 پلور را به قصد گوسفند سرا ترک کرده و پس از طی 23 کیلومتر به ارتفاع 3100 متری رسیدیم سپس حرکت خود به سمت بارگاه سوم ساعت 11 آغاز کردیم هوای نسبتا خوبی بود ساعت 15 بود که به پناهگاه در ارتفاع 4200 متری رسیدیم و چون جا رزرو کرده بودیم توانستیم در پناهگاه جدید که مجهز می باشد اقامت نماییم . به علت خرابی هوا تعداد معدودی از کوهنوردان توانسته بودند به قله صعود نمایند . پس از صرف شامی مختصر به امید فردایی بهتر و صعود به بلند ترین کوه ایران زمین به کیسه های خواب پناه بردیم.

پنج شنه 14 مرداد 89

صبح که از خواب برخواستیم مشاهده کردیم که برف اطراف پناهگاه را سپید پوش کرده و هوا ابری می باشد ، با تردید از پناهگاه خارج شدیم البته نه به قصد قله ، با دوستانی که از استان گلستان از قبل قرار داشتیم به قصد آبشار یخی که در ارتفاع 4900 متری قرار دارد حرکت نمودیم ، هر چه ارتفاع می گرفتیم هوا رقیق تر و مه بیشتر می شد . پس از 4 ساعت کوهنوردی و اطلاع از این که آبشار یخی را پشت سر گذاشته ایم و وارد 5000 متر شده ایم مصمم شدیم که فله را فتح نماییم در بین راه دوستانی از قم و تهران نیز قصد رسیدن به قله را داشتند که با گروه ما همراه شدند پس از پشت سر گذاشتن آخرین صخره ها قله از دور نمایان شد ولی هوا همچنان گاهی مه آلود می شد . دیدن قله نشاطی مجدد در بین اعضا بوجود آورد . پس از پشت سر گذاشتن تپه های گوگردی ساعت 14 به کمک پروردگار توانستیم بار دیگر قله دماوند را فتح نماییم ، یک ساعتی بر فراز قله مشغول عکاسی و فیلمبرداری بودیم و ساعت 15 به امید این که دوباره بتوانیم با دوستان قله را فتح نماییم  ، قله را ترک کردیم . پس از 4 ساعت به پناهگاه رسیدیم .

جمعه 15 مرداد 89

ساعت 8 صبح پناهگاه را به قصد گوسفند سرا ترک نمودیم امروز بر عکس روزهای قبل هوا بسیار صاف و آفتابی می باشد ساعت 11 از گوسفند سرا به سمت پلور و نهایتا نطنز حرکت کردیم .